Dela nyhet
Information inför helgens tävling - Svealandsmästerskapen
14 mar, 15:36 3 kommentarer
Hej!
Nu har det kommit tidsprogram och information inför helgens Svealandsmästerkskap. Hela 13 friidrottare i gruppen är uttagna och kommer att tävla i en, två eller tre grenar för lag Stockholm Öst- Gotland.
Invigning äger rum kl. 11.30 på lördag.
Detta är en lagtävling (även om man också tävlar individuellt) och arrangören ser gärna att man är på plats så mycket som möjligt under hela helgen för att heja fram lagkompisar.
Samlingsplats för Stockholm Öst är längst ner i hallen på rakbanorna. Där hämtar ni ut er lagtröja, svarta för lag Öst (och vita för lag Väst). Där kommer lagledare och grencoacher finnas (som kommer ha röda funktionströjor)
Lagledare F13: Mattias Jergmar, Boo IF
Lagledare P:13: Karin och Staffan Lindberg, Hellas
VIKTIGT: man behöver pricka av sig på easy recod senast 1 timme innan grenstart. Nummerlappar får man av lagledare.
Programmet ser ut som följande:
LÖRDAG
F13
12.30 60m h försök
13.00 tresteg
14.10 60 m h A+B finaler
15.10 kula
15.40 800 meter
16.30 höjd
17.50 200 meter
P13
12.00 tresteg
12.50 60m h försök
13.50 60 m h A+B finaler
14.10 kula
14.40 höjd
15.20 800 meter
16.50 200 meter
SÖNDAG
F13
09.30 längd
12.10 stav
10.40 60 m försök
13.10 60 m A+B finaler
14.30 stafett
P13
09.30 stav
11.20 60 m försök
12.50 60 m A+B finaler
13.10 längd
14.30 stafett
Nötförbud: Det är förbjudet att förtära nötter eller livsmedel innehållandes nötter i anslutning till arenan samt där måltider serveras.
Lunch serveras båda dagarna, till aktiva och lagens ledare, i hallens foajé.
TIS är ansvariga för höjdhoppet och här kommer ledare och föräldrar från vår grupp vara funktionärer under lördagen. Annars hejar vi på från sidan som alla andra:)
Se nedan länk för mer info.
http://08fri.se/info/news?Page=1&NewsId=1878&All=1&YearFilter=&PageIdentifier=news
Kommentarer
Ulrika 14 mar, 16:36
Toppen - tack för sammanfattning
Daniel Byberg 14 mar, 17:00
Snyggt fixat Sofie!
Sofia 14 mar, 17:52
Det här blir toppen kul för alla aktiva, tack alla funktionärer och ledare som har engagerat sig